El TGN Bàsquet ha perdut el seu cinquè partit de la temporada (de sis jornades disputades) contra un rival, el Siroko Gijón, que era, a priori, assequible. Les asturianes, que no havien guanyat cap partit fins ara, han fet un gran matx, dominant de principi a final gràcies al concurs de tres jugadores: García Peces, Russell i Hamidi. La primera ha dut la batuta del seu equip en tot moment i el partit s’ha jugat al ritme que ella ha volgut. El TGN Bàsquet ha provat d’aturar-la, fins i tot situant a Marina Picó (una aler pivot que és la millor defensora de l’equip) a sobre seu, però no hi ha hagut manera. García ha fet jugar les seves companyes i ha anotat quan calia i de totes les maneres possibles. Imparable.
Si l’exterior visitant ha estat un malson, l’aler pivot Russell n’ha estat un altre. La nord-americana s’ha fet un fart d’encistellar des de la mitja i llarga distància i ha estat l’estilet visitant en tot moment (23 punts i 21 de valoració).
Finalment, la pivot Hamidi. Molt corpulenta, Hamidi ha estat la gran dominadora de la zona i el TGN Bàsquet no l’ha pogut aturar en atac (quan agafava la posició sota el cèrcol era imparable) i tampoc l’ha pogut superar quan aquesta defensava. Hamidi ha ficat dos taps però, sobretot, destaquen els 17 rebots que ha agafat. Ha estat una roca dins l’ampolla. I sort que no és una bona llançadora de tirs lliures, que si no encara hauria fet més mal.
No s’entendria la victòria visitant, però, només amb el concurs individual de les tres jugadores esmentades, sinó amb tot el joc col·lectiu de l’equip. El Gijón ha atacat molt bé, trobant bones posicions de tir gràcies al talent i la inspiració de García Peces i Russell, però també ha defensat de primera, no deixant espais a les tarragonines que no s’han sentit còmodes en cap moment i que no han trobat bones posicions de tir fruit de la defensa visitant.
El desequilibri en les faltes personals
El Gijón ha defensat molt i bé i s’ha vist beneficiat del criteri arbitral que no li ha xiulat la primera falta fins al minut 12 de partit. Aquest fet, el de les poques faltes assenyalades a les asturianes per les moltes a les tarragonines (en el minut 27 el balanç era de 18 a 6), ha provocat les protestes del públic i també de la banqueta tarragonina.
Quan el TGN Bàsquet intentava augmentar la seva intensitat defensiva per retallar diferències, el Gijón ha trobat en els tirs lliures una via d’anotació que li ha donat aire en els moments més complicats i això, tot veient la diferència de tirs des de la línia de personal, ha acabat sent decisiu (10/18 pel TGN Bàsquet i 23/31 pel Gijón).
El debut de «tres» jugadores
El TGN Bàsquet ha comptat amb tota l’artilleria pel partit d’avui. El tècnic Sergio Manzano recuperava la pivot Brigitte Lefebvre-Okankwu, que encara no havia debutat a la lliga per culpa d’una lesió al turmell durant la pretemporada. A la pivot canadenca-nigeriana se l’ha vist falta de ritme de competició, però ha acabat jugant 21 minuts i durant alguns d’ells ha estat el referent ofensiu de l’equip, tot i que ha patit la severa defensa de Hamidi, una fortalesa inexpugnable. També ha debutat l’altra pivot, la tarragonina Rous Tous, que ha sortit en el cinc inicial. Tous, com Brigitte, ha topat amb les fortes pivots visitants i, tot i anotar la primera cistella de l’equip, ha jugat menys de cinc minuts. Finalment, també ha debutat la base Dami Adeyinka, que ha compartit la direcció de joc amb Farell i Terrón. Adeyinka, que ha arribat aquesta setmana a Tarragona i que amb prou feines ha fet dos entrenaments amb l’equip, ha notat la falta d’adaptació al grup.
Finalment, la jugadora més inspirada en atac aquest inici de temporada al TGN Bàquet, la canadenca Maddy Gobeil, ha tornat a ser la màxima encistelladora de l’equip, però ha fallat més del que acostuma a fer per culpa de la lesió que va patir en el partit de la jornada anterior i que no l’ha deixat entrenar-se del tot aquesta setmana. Gobeil, que ha començat el partit amb una protecció a la seva cella esquerra per culpa del tall que es va fer la setmana passada a Mataró, s’ha tret la protecció en la segona meitat i ha jugat sense temor que el tall, que va necessitar cinc punts de sutura, es tornés a obrir.
Un altre partit a remolc
El partit no ha tingut el guió que es podria preveure tot veient que el Gijón arribava a Tarragona sense haver guanyat cap partit fins ara. Aquest paper aparent de víctima propiciatòria ha quedat esvaït ben aviat a la pista. El conjunt asturià ha demostrat que la classificació no li fa justícia i ha dominat la primera part a plaer.
El domini visitant s’ha fonamentat en l’encert ofensiu a l’inici del partit, un fet que li ha donat confiança pels minuts següents i que, en canvi, han sembrat dubtes el joc del TGN Bàsquet, que mai ha estat còmode sobre la pista. La defensa asturiana ha col·lapsat l’atac de les locals que no han sabut trobar el camí cap a la cistella en cap moment. Cada punt que ha anotat l’equip lila ha estat a còpia de sang, suor i llàgrimes contra una defensa rival molt ben plantada i que no ha concedit res.

En atac, el Gijón ha encistellat els tres primers tirs que ha fet que, a més, han estat triples. La pel·lícula començava a semblar-se massa a les de les primeres jornades en què el TGN Bàsquet llençava a les escombraries el partit en la primera meitat. Així, el tècnic local, Sergio Manzano, ja ha hagut de demanar temps mort al cap de dos minuts d’haver començat el matx perquè el marcador ja mostrava un preocupant 2-11. I això no ha acabat aquí.
Tot i el temps mort, el TGN Bàsquet no ha reaccionat i ha anat a remolc del joc de les asturianes, amb Tesson i, sobretot, García Peces duent el ritme del partit com volien. A més, el rebot també ha estat per les visitants i això que Manzano ha provat de tot per ser més sòlid dins la zona. Així, l’entrenador lila ha posat a la pista totes les combinacions possibles en el joc interior amb García León i Rous Tous, García León i Picó, Picó i Lefebvre-Okankwu… Però res funcionava.
Amb el desconcert local, el Gijón ha anat per feina i amb un altre triple (quatre en aquests primers deu minuts) s’ha posat 11 punts amunt (7-18). Les visitants han tingut un màxim avantatge de 12 punts (10-22) a mig minut per acabar el primer quart.
Aquest màxim avantatge s’ha mantingut i, fins i tot, s’ha ampliat en el segon quart. El Gijón ha arribat a guanyar per 15 punts (16-31, a 6:10 pel descans) després d’un altre triple. Aquest desavantatge s’ha repetit en alguns altres instants durant aquest segon període però el TGN Bàsquet, a còpia de molta feina, ha arribat al descans amb un resultat una mica més esperançador, 29-38.
Una lluita infructuosa
Malgrat que les coses no estaven sortint com l’equip volia, el TGN Bàsquet no ha deixat de lluitar en cap moment. Els intents d’acostar-se en el resultat eren contestats pels punts de Russell i, quan faltaven dos minuts pel final del tercer quart, el resultat era de 36-48. Aquest ha estat el moment de l’inici de la primera reacció seriosa de les tarragonines. Les locals han fet un parcial de 6-0 que les ha acostat a només sis punts del seu rival (han fallat dos tirs lliures, però) al final del període, 42-48.
Semblava que la victòria seria possible, i més quan Lefebvre-Okankwu ha anotat la primera cistella del quart període (44-48), però dos 2+1 consecutius del Gijón (Ainsa i García Peces) han apagat el conat de reacció tarragonina. La diferència s’ha tornat a ampliar (44-54) i cada vegada quedava menys temps.
Però el TGN Bàsquet, tot i no tenir el millor dia, no ha llençat la tovallola, i un tir lliure de Terrón, una cistella de molt de mèrit de Torruella, un altre tir lliure de Gobeil i un triple de García León han posat el marcador en un 55-60 quan faltaven quatre minuts i feien somiar en una victòria.
Però García Peces, que aleshores ja era defensada per Picó, ha tret una falta, no ha perdonat des del tir lliure i el Gijón ha mantingut un avantatge curt però suficient. Les tarragonines tenien el rival molt a prop, però no el podien abastar per molt que lluitessin. Després d’una cistella de l’argentina García León, la diferència només era de sis punts (59-65 a 2:14 del final), però l’esforç d’anar a remolc i l’obligació de no fallar en cada atac ha estat massa per les locals que han vist com el Gijón s’espolsava la pressió local i de la mà de Hamidi ha sentenciat per una diferència que serà important en el «basket average».
Ara, Gijón i TGN Bàsquet tenen el mateix balanç de victòries i derrotes: 1-5.
TGN BÀSQUET 61
SIROKO GIJÓN 74
TGN BÀSQUET: Farell (5), Gobeil (16), García León (10), Tous (2), Torruella (6) —cinc inicial— Adeyinka (1), Terrón (2), Sisniega (3), Díaz, Lefebvre-Okankwu (8), Domínguez i Picó (8). 5/21 triples: García León (2), Farell, Gobeil i Sisniega. 18/48 tirs de dos. 10/18 tirs lliures. 39 rebots (15 ofensius). 13 assistències. 8 pilotes recuperades. 15 pilotes perdudes. 27 faltes. Eliminades: Farell i Picó.
SIROKO GIJÓN: Tesson (2), Cortés (2), García Peces (18), Russell (23), Llanos (8) —cinc inicial— Yuste (3), Mera, Hamidi (12), Ainsa (6) i Hueso. 5/20 triples: Russell (3), Yuste i Llanos. 18/46 tirs de dos. 23/31 tirs lliures. 45 rebots (16 ofensius). 8 assistències. 8 pilotes recuperades. 15 pilotes perdudes. 17 faltes.
PARCIALS: 12-22, 17-16, 13-10 i 19-26.
ÀRBITRES: Garcia Torné i Gamiz.






























