En un dels dies més esperats de la temporada, el TGN Bàsquet buscarà una victòria que li hauria de servir com a punt d’inflexió en la seva trajectòria a la Lliga Femenina 2. L’equip lila juga demà dissabte contra el Boet Mataró (Palau d’Esports Catalunya de l’Anella Mediterrània, 18 h) just abans de la presentació d’equips del club. No és un dia qualsevol perquè les jugadores del primer equip disputaran el matx davant tota l’afició lila i, això, en una entitat que té 50 equips en total, no és poca cosa, precisament.
La presentació d’equips començarà un cop acabat un matx que tindrà molts al·licients. El primer, veure una altra vegada el vicepresident del club i director esportiu de la part de Lliga Femenina 2 i Super Copa, Iñaki Liarte, a la banqueta lila. Liarte ja va debutar com a primer entrenador del primer equip en el primer matx que disputava l’equip com a nou conjunt de Lliga Femenina 2. Va ser a la Lliga Catalana, i el TGN Bàsquet va derrotar el Viladecans en un gran partit (72-65).
A partir d’aquell equip, l’entrenador va ser Sergio Manzano, que ha dirigit el grup en els 10 partits de lliga que s’han disputat fins ara. Manzano, que va decidir deixar l’equip després de la derrota de la setmana passada contra l’ADBA Sanfer (59-67), va registrar un balanç d’una victòria i 9 derrotes.
Ara, mentre el club busca un nou entrenador, Liarte dirigirà l’equip tot mirant de sumar un triomf que seria balsàmic per al grup i que li permetria mirar amb més optimisme el que resta de temporada.
Actualment, el TGN Bàsquet és cuer (1 victòria i 9 derrotes), però té a només una victòria al penúltim classificat, el Gijón (2 i 8) i a dues l’onzè i dotzè classificats, Lleida i Arxil (3 i 7). Descendeixen de categoria els tres últims classificats de cada grup.
Un rival difícil
L’adversari de demà, el Boet Mataró, no serà un rival fàcil, precisament. La setmana passada, el conjunt mataroní va vèncer el potent Lleó (87-81), trencant d’aquesta manera una ratxa de dues derrotes seguides.
El Boet Mataró ocupa la desena posició (d’un total de 14 equips) amb un balanç de 4 triomfs i 6 derrotes. Es troba, per tant, a només un triomf de l’equip que marca el descens, l’Arxil (3 i 7).
En l’equip mataroní destaca la tarragonina Ariadna Magriñà, que anota 11 punts per partit (34% en triples), reparteix 2,6 assistències i marca una valoració de 10,8 a cada partit. Magriñà és el metrònom del Boet Mataró, que juga al ritme que decideix la tarragonina.
També destaca Joana Navarro, especialment en la tasca del rebot, amb una mitjana de 9,8 per partit. Navarro anota 9,4 punts (39% tirs de dos i 47% tirs lliures) i valora 12,4 per partit.

















